woensdag 2 september 2015

Tips voor een mooie huid!

 Tips voor een mooie huid!

Een mooie huid... Je hebt er allemaal zalfjes voor, maar of ze ook werken?? Ja en nee. Natuurlijk spelen er meer factoren mee om je huid zo mooi mogelijk te krijgen, maar een goeie huidverzorging is al het halve werk. Ik zal je vertellen wat je nodig hebt om een mooie en stralende huid te krijgen. Deze tips werken echt!


Sommige mensen hebben van natura een egale huid, dat is mooi meegenomen natuurlijk!
Maar andere hebben weer veel te maken met acne en een vaak wat ruwere huid.
En dan ook meestal jammer genoeg niet alleen in de pubertijd.. Je hebt er zalfjes voor, cremetjs, maar of ze ook echt werken? Ja en nee.

De volgende tips zijn speciaal voor de huid.
Water. Drink 1,5 tot 2,5 liter water per dag, afhankelijk van het weertype en je activiteiten. Hierdoor help je je lichaam reinigen, van binnen wassen, zodat de afvalstoffen weg kunnen vloeien uit je lichaam. Je nieren hebben veel baat bij voldoende water, zij moeten de afvalstoffen uit het bloed filteren en dat gaat veel gemakkelijker met voldoende water.
Een stukje citroen of gember in je water helpt dit proces. Citroen omdat het de verzuring tegengaat (echt waar) en gember omdat het je vertering een oppepper geeft.





Goede vetten!
 Plantaardige onverzadigde vetten helpen je lichaam met reinigen (ze transporteren afvalstoffen, zijn ‘dragers’ of ‘binders’ ervan), het soepel houden van de cellen en het glanzend en gezond maken van je huid en je haren. Met name de Omega6- (zonnebloemolie, olijfolie) en Omega3-vetten (vette vis, lijnzaadolie) leveren noodzakelijke vetzuren voor de opbouw van cellen.
































 


Witte thee

Bevat hoge dosis van een stof die de afbraak van collageen en elastine remt. Erg goed tegen rimpelvorming van je huid. Ook groene thee is goed voor de huid en anti-carcinogeen. Drink zo'n 2-3 kopjes per dag.




Don't s voor je huid!

Koolhydraten. Koolhydraten zijn de beste energieleveranciers. Tenzij je dagelijks veel fysiek werk moet verzetten heb je niet zoveel koolhydraten nodig. Vooral het weglaten van de snelle koolhydraten zoals suikers, geraffineerde meelproducten, aardappelen en witte rijst zal een verbetering van gestabiliseerd wordt. Je kunt dan beter peulvruchten, zilvervliesrijst en volkoren eten. Snelle koolhydraten als suikers versnellen het verouderingsproces en creëren dus meer rimpels.

Transvetten

 Uitermate slecht voor ons. Ze ontstaan bij verhitting van de gezonde onverzadigde vetten. Ze zitten vooral in chips en koekjes. Zodra onverzadigde vetten verhit worden.

Ik hoop dat je er wat aan zult hebben!
Je zult het niet meteen zien, maar op
langere terrein zeer zeker wel :)
Goodluck!